شناسه خبر: ۶۳۲۳
بازدید: ۵۰۳
تاریخ انتشار: سه شنبه - ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

حجت الاسلام پژمانفر: طرح کمیسیون فرهنگی در مورد مسئولیت صدا وسیما فقط یک طرح است نه تصویب شده و نه نهایی

نصراله پژمانفر، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این مطلب در مورد واکنش‌های بسیاری که حول محور تصویب طرح “مسئولیت صدا و سیما در صدور مجوز و مقررات گذاری در حوزه صوت و تصویر فراگیر” ایجاد شده است، گفت: این موضوع بحث‌های متعددی را ایجاد کرده است اما در کمیسیون بخشی از آن تصویب شده و بخشهای دیگر نه و چون مطلب ناقص است، بیش از اندازه هیاهو در جامعه ایجاد کرده.

او ادامه داد: فکر می‌کنم بهتر است اجازه دهند این طرح و گفتگوهایی که در این رابطه وجود دارد نهایی شود و بعد نقطه نظرات مطرح و جوانب آن بررسی شود.

پژمانفر با بیان اینکه این موضوع تازگی ندارد و در مجالس هفتم و هشتم و نهم هم مطرح شده بود، بیان کرد: در این مورد دو نکته وجود دارد اول اینکه از همان زمان هم بین وزارت ارتباطات و صدا و سیما و به تازگی شورای عالی فضای مجازی نیز اختلافاتی وجود داشته است.

او در مورد نکته دوم افزود: براساس قانون وزارت ارتباطات مسئول تامین زیرساخت‌ها است و باید زیرساختهای پخش صوت و تصویر فراگیر را در زمانی به صورت ایستگاه‌های خطوط انتقال سیگنال و امروز با توسعه فیبر نوری شکل دهد و وزارت ارتباطات مسئولیتی در مورد محتوا، ممیزی محتوا و ورود به عرصه محتوا را به کل ندارد.