شناسه خبر: ۲۰۷۰
بازدید: ۳۴۲
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۸ شهریور ۱۳۹۴

حجت الاسلام پژمانفر؛ نگران اصل هفتاد و پنجی‌شدن طرح جامع جمعیت هستیم

نصراله پژمانفر، در پاسخ به سوالی در زمینه طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده که مدت‌هاست در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد ولی نوبت بررسی پیدا نمی‌کند، به خبرنگار تسنیم اظهار داشت: یک‌فوریت این طرح به تصویب مجلس رسیده است اما طرح‌های مختلفی در مجلس پیش روست که بررسی به این طرح را عقب می‌اندازد.

وی افزود: شاید یکی از دلایلی که این اتفاق افتاده است این است که این طرح به صورت لایحه از طریق دولت به مجلس نیامد که اگر این اتفاق می‌افتاد حتماً اعتبارات لازم برای این حوزه در نظر گرفته می‌شد‌ اما در حال حاضر نگران اصل هفتاد و پنجی‌شدن طرح جامع جمعیت هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تصویب این طرح به مجلس نهم می‌رسد یا خیر خاطرنشان کرد: حتماً این طرح در مجلس نهم تعیین تکلیف می‌شود و امیدواریم در این زمینه دولت همکاری کند.

پژمانفر یادآور شد: موضوع افزایش جمعیت دغدغه همه مسئولان است که بعد از سخنان مقام معظم رهبری باید با دید دیگری به آن نگاه شود و مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

به گزارش تسنیم، اصل هفتاد و پنجم قانون اساسی به شرح زیر است: «طرح‌های قانونی و پیشنهادها و اصلاحاتی که نمایندگان در خصوص لوایح قانونی عنوان می‌کنند و به تقلیل درآمد عمومی یا افزایش هزینه‌های عمومی می‌انجامد, در صورتی قابل طرح در مجلس است که در آن طریق جبران کاهش درآمد یا تأمین هزینه جدید نیز معلوم شده باشد».