شناسه خبر: ۴۶۲۸
بازدید: ۴۳۸
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۱۰ بهمن ۱۳۹۵

حجت‌الاسلام پژمانفر: دولت به مسائل فرهنگی اعتنا ندارد

حجت‌الاسلام نصراله پژمانفر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، در مورد اقدامات صورت گرفته برای مشهد ۲۰۱۷ اظهار داشت: قطعاً انتظارها در مورد اقدامات مشهد ۲۰۱۷ برآورده نشده و این اقدامات،کارهای حداقلی است که در حال صورت گرفتن است.

وی با بیان اینکه کارهای روتین و روزمره مراکز و ادارات مختلف به‌عنوان مشهد ۲۰۱۷ رونمایی می‌شود، افزود: مشهد ۲۰۱۷ اقدامات فوق‌العاده و مجزایی می‌طلبید که اگر مسؤولان نسبت به آن از قبل برنامه‌ریزی می‌کردند و دولت هم برایش مهم بود و اعتباراتی به آن اختصاص می‌داد می‌توانست حاصلی داشته باشد و تأثیرگذار باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: مراسم‌هایی که شاهد هستیم هرکدام مربوط به اقدامات روزانه دستگاه‌ها است چراکه آن‌ها بیکار نبودند و کارهایی انجام می‌دادند اما امروز همان اقدامات با روبان و آرم مشهد ۲۰۱۷ انجام می‌شود.

پژمانفر با اشاره به اینکه وظیفه اصلی سرمایه‌گذاری دولت بود که انجام نشد، تصریح کرد: اصل مسئله این است که دولت به مسائل فرهنگی اعتنا ندارد و مسائل فرهنگی را باور ندارد و به همین دلیل هرسال شاهد هستیم کمترین اعتبارات را به بخش فرهنگی اختصاص داده است و با همین کمترین، کمترین تخصیص را اجرا کرده است.

وی در مورد لایحه مسجد در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه مسجد بار مالی و احتیاج به حمایت‌هایی از سوی دولت دارد و دولت آن را اصل ۷۵ قرار داده است یعنی به دلیل بار مالی نپذیرفته و نماینده‌ها در حال بررسی هستند که اصلاحاتی را انجام دهند تا بشود آن را اجرایی کرد./

انتهای پیام