شناسه خبر: ۷۲۷۰
بازدید: ۷۹۹
تاریخ انتشار: شنبه - ۳۱ فروردین ۱۳۹۸

حجت‌الاسلام پژمانفر: برای ۲۰۰ خانوار سیل‌زده کلات مسکن ساخته می‌شود

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس پس از بازدید از مناطق سیل‌زده کلات گفت: با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی و کمیته امداد امام خمینی (ره) و فرمانداری کلات، اراضی تحت تملک اداره‌کل راه و شهرسازی که در محدوده این شهرستان قرار دارد، به میزان ۱۰۰ خانوار ویژه شهروندان سیل‌زده‌ای که نیاز به اسکان داشته و برای رهایی از مخاطرات سیل نیاز به جابه‌جایی دارند، تحویل داده می‌شود و اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز اقدام به ساخت مسکن این عزیزان می‌کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز تسهیلات ویژه شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر به مبلغ ۵۰ میلیون تومان به اضافه ۱۲ میلیون تومان بلاعوض برای کلات تسهیلات ویژه مسکن روستایی در نظر می‌گیرد.

وی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز برای مرمت، حصارکشی و ایجاد کانال مسجد جامع کلات برآورد ۳۵۰ میلیون تومان را کرده است که قول آغاز عملیات اجرایی را ظرف مدت کوتاهی بعد از خارج کردن گل و لای را اعلام کردند.

پژمانفر یادآور شد: همچنین بر تقویت عملیات لایروبی بستر رودخانه‌های شهرستان و ایجاد دیوار ساحلی از جمله ورودی کلات که ورودی اصلی مرکز این شهرستان است، تاکید شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: متاسفانه به دلیل کمبود امکانات لجستیکی پس از چند روز از وقوع سیل، جاده‌های عشایری بازگشایی نشده است که با پیگیری‌هایی که از مدیران استانی و ملی صورت گرفت، در روزهای آینده این مسئله نیز تعیین تکلیف می‌شود.

وی افزود: وجود نقاط کور مخابراتی از جمله دغدغه‌های مردم کلات به بنده بود که با تماس به مدیرعامل مخابرات خراسان رضوی قرار بر این شد، در گزارشی نقاط کور به بنده اعلام شود که در استان و ملی پیگیری‌های بیشتر و جدی‌تری صورت گیرد.

پژمانفر ادامه داد: همچنین مقرر شد مطالعات آب‌های سطحی در اختیار دستگاه‌های اجرایی به ویژه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قرار گیرد و اگر نیاز به تکمیل دارد ردیف بودجه‌ای در نظر گرفته شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه مطلع شدم تنها شعبه بانک رفاه کلات به باجه تبدیل شده و این حداقل امکانات هم در چند روزهای آینده جمع‌آوری می‌شود که با پیگیری از مدیرعامل بانک رفاه کشور از این اقدام درراستای رفاه و آسایش مردم جلوگیری شد.