شناسه خبر: ۴۶۳۳
بازدید: ۴۸۷
تاریخ انتشار: جمعه - ۱۵ بهمن ۱۳۹۵

تقویت حوزه های علمیه خواهران نقش بی بدیلی در کاهش آسیب زایی حضور زنان در جامعه دارد

حجت‌الاسلام نصراله پژمان ‌فر روز چهارشنبه در نخسیتن همایش بزرگداشت و تجلیل از خیران حوزه های علمیه خواهران که با حضور جمعی از طلاب، اساتید و خیران حوزه‌های علمیه در مجتمع آدینه برگزار شد، افزود: نگاه گذشته ما به گفتمان دینی حداقلی بوده و کسانیکه با این دید در این عرصه حضور داشتند نگاهشان به این موضوع حداقلی بوده و مخاطبان محدود و زمان و مکان و موضوعات که از آن‌ها انتظار می‌رفت نیز حداقلی بود.

وی اظهار داشت: اما گفتمان انقلاب اسلامی این شرایط را فراهم کرد که در همه موضوعات گفتمان انقلابی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دین می‌تواند پاسخگوی همه مسائل انسان باشد.

به گفته پژمان فر، موجی که اسلام در جهان ایجاد کرده کاملا برای همگان مشخص است؛ در واقع گفتمان اسلامی، امروز در دنیا رو به افزایش است و این گفتمان در مقابل جریان اسلام‌ ستیزی شکل گرفته، ایستاده است.

وی گفت: در مواجهه با این جریان فکری ، خیلی‌ها توانستند در جامعه هدف خود را مشخص و موج تأثیرگذاری داشته باشند. اگر امروز برخی اتفاقات در کشورهای غربی رخ می‌دهد و سعی دارند چهره اسلام را بد نشان دهند، این کار خودزنی است زیرا از این جریان فکری نگران هستند. ما باید این جریان فکری را تقویت و سربازان خوبی برای آن تربیت کنیم.

پژمان‌فر در ادامه با بیان این که آنچه خیران برای ارتقای این تفکر هزینه می‌کنند ماندگار است، اظهار کرد: مابقی مخارج رفتنی است.

به گفته این نماینده مجلس شورای اسلامی، حوزه‌های علمیه خواهران در نقش خود بسیار بی‌بدیل هستند؛ ما در خیلی از عرصه‌ها تصور می‌کنیم که حضور زنان آسیب‌زا است اما باید جایگاهی که برای بانوان موثر باشد را تقویت کنیم.

وی تأکید کرد: حوزه‌های علمیه در بخش خواهران می‌تواند در عرصه علوم انسانی و معارف دینی این بستر را ارتقاء دهد. تولیدات علوم انسانی و دینی خواهران در جامعه بسیار تأثیرگذار بوده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به دلیل شرایط اقتصادی کشور و نگاه غلط برخی از دستگاه‌ها به فرهنگ که آن را اولویت اول نمی‌بینند، باید بدانیم که ما هر جا از مردم فاصله گرفتیم نتوانستیم کاری را از پیش ببریم. مردم ما همیشه برای حمایت از کارهای خیر فعال بوده‌اند./

انتهای پیام