شناسه خبر: ۷۷۸۵
بازدید: ۱۰۲۶
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۲۱ شهریور ۱۴۰۰

نایب رئیس کمیسیون اصل نود:

تغییر رویکرد دولت باید در سفره مردم دیده شود / عدم تزریق واکسن به خانم‌های باردار هیچ توجیهی ندارد / هیات رئیسه، طرح شفافیت آرا را سریع تر در دستور کار قرار دهد.

حجت الاسلام و المسلیمن نصراله پژمان‌فر در نطق میان دستور صحن علنی مجلس شورای اسلامی به نکات مهمی اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلیمن نصراله پژمان‌فر در نطق میان دستور صحن علنی مجلس شورای اسلامی:

از رئیس جمهور برای سفرهای استانی تشکر می کنم. مردم از فاصله زیادی که بین دولت و ملت ایجاد شده بوده و مسئولان در پشت شیشه‌های ماشین‌های خود گاهی مردم را می دیدند، خسته شده بودند. اقتضا می‌کند که دولت در همین ۶ تا ۷ ماه باقی مانده تا پایان سال اقداماتی را که تغییر رویکرد دولت در حل مسائل اصلی مردم است را در سفره آنها نشان دهد.

مجلس شورای اسلامی به طور کامل آماده است که در یک تعامل سازنده در مسیر حل مسائل مردم شبانه روز نشناسد و ما بنا نداریم که فقط در پشت تریبون ها حرف هایمان را به شما بزنیم و باید در یک فضای سازنده، پیام های مشترک عملی مجلس و دولت منجر به حل مسائل مردم شود نه صرف یک سری دیالوگ های تکراری.

دولت باید در اسرع وقت بعد از لایحه بودجه ۱۴۰۱ به فکر تهیه قانون برنامه هفتم باشد که در آن تمامی مطالب واقعی در افق ۵ ساله لازم است دیده شود.

موضوع خرید و فروش خودرو که در سال حدود ۴ میلیون صورت می گیرد در بررسی‌های صورت گرفته با حدود ۸۰ مشکل مواجه است که بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ما برای فروشنده و خریدار، غبن و خطا به صورت مکرر داشته‌ایم و منجر به تشکیل چندین هزار پرونده حقوقی و کیفری شده؛ لازم است همانطوری که از طریق دفاتر و اAسناد، احراز هویت، استعلام وضعیت رهن هر خودرو، استعلام مراتب فوق مهجوریت و ورشکستگی فروشنده و جلوگیری از صدور اسناد رسمی وکالتی معارض را انجام می دهند، باید نیروی انتظامی این دقت را داشته باشد و زیرساخت های لازم این موضوع را فراهم کند.

حل مساله نقل و انتقال خودرو مستلزم ایجاد یک سامانه چه از طرف پلیس راهور و چه از طرف دفاتر اسناد رسمی برای نقل و انتقالات خودرو است که بتواند مشکلات موجود را حل کند.

عدم تزریق واکسن به خانم‌های باردار هیچ توجیهی ندارد، طبق گزارش‌های واصل شده، نگران هستیم که واکسنی که در کشور ممنوع است برای واکسیناسیون بانوان باردار استفاده شود؛ متاسفانه به علت عدم واکسیناسیون این قشر، در این جمعیت فوتی داریم.

بیمارانی که مبتلا به قارچ سیاه می‌شوند در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند، پس توجیهی ندارد که داروخانه‌ها داروی آن را توزیع کنند که منجر به بازار سیاه برای این مساله شود و دولت به طور حتم باید تدبیر کند.

مرخصی بی حد و اندازه مجرمان اقتصادی و امنیتی موجب در مظان اتهام قرار گرفتن دستگاه قضایی است، کمیسیون اصل نود مجلس به این موضوع ورود کرده و باید تمامی آنهایی که در این مساله مورد خطاب هستند به زندان‌ها برگردند.

کمیسیون آیین نامه داخلی که بنده نیز در آن عضو هستم، طرح شفافیت آرا را تصویب کرد و انتظار داریم هیات رئیسه آن را سریع تر در دستور کار قرار دهد.

می‌طلبد وزارت جهاد کشاورزی از ابتدای سال زراعی که چندین روز بیشتر باقی نمانده است قیمت خرید تضمینی گندم را به گونه‌ای اعلام کند که موجب امیدواری برای کشت این محصول استراتژیک در سالی که طبق پیش‌بینی موسسه اقلیم شناسی در سال ۱۴۰۱ وضعیت خوبی در بارش نداریم باید شود.

متاسفانه وضعیت گردشگری در شهر مشهد به شدت ضرر و زیان دیده است، در دولت قبل هیچ تدبیری برای گردشگری نشد بنابراین از دولت سیزدهم تقاضا داریم تدبیر امیدوارکننده ای برای این قشری که تلاش زیادی دارند اتخاذ کند.

لازم است از تولیت آستان قدس رضوی و بسیج تشکر کنیم که با احداث قرارگاه درمان سرپایی بیماران و افراد مشکوک به کرونا بخش قابل توجهی از بار فشار را بر بیمارستان‌های شهر مشهد کاهش دادند.

همچنین در شهر مظلوم کلات مشکلات عدیده ای داریم که به طور حتم باید به آنها توجه خاص شود از جمله در موضوع اینترنت، تلفن ثابت و راه های روستایی.