شناسه خبر: ۷۸۱۳
بازدید: ۸۳۷
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۲۱ آذر ۱۴۰۰

حجت الاسلام پژمان‌فر خواستار شد

تعیین تکلیف معلمان خرید خدمت

حجت الاسلام پژمان‌فر در تذکر در صحن علنی مجلس، خواستار تعیین تکلیف معلمان خرید خدمت شد.

حجت الاسلام نصراله پژمان‌فر در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۱ آذرماه( مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به سابقه زیاد نیروهای خرید خدمات در آموزش و پرورش گفت: هرچند وزارت آموزش و پرورش به منظور رفع مشکل این افراد اعلام کرده که حداقل حقوق کارگری به آنها پرداخت و بیمه آنها واریز شود اما این کار وزارت آموزش و پرورش به مثابه این مثل است که «اومد ابروشو درست کنه، زد چشمشم کور کرد»، چرا که دستگاه‌های نظارتی به این اقدام ایراد گرفته و مطرح کردند اگر منظور حقوق کارگری است پس این افراد باید ۴۴ ساعت در هفته خدمت کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایطی که سایر معلمان در هفته ۲۴ ساعت خدمت می‌کنند باید شرایطی فراهم شود که تمامی نیروهای خرید خدمت نیز مانند سایر معلمان فعالیت کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دریافتی معلمان خرید خدمت به دلیل موضوع مذکور حدود دو میلیون تومان یا کمتر از این عدد است که این موضوع ظلم به آنها است. علاوه بر تأخیر ۳ تا ۴ ماهه پرداخت حقوق نیروهای خرید خدمت باید به این نکته نیز توجه شود که جمعیت این قشر حدود ۳۲ هزار نفر است بنابراین جمعیت کثیری نیستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: باید به وزارت آموزش و پرورش تذکر جدی برای رفع این مشکل داده شود چرا که این نیروها با انگیزه بسیار به فعالیت مشغول هستند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: با دستگاه‌های نظارتی درباره این موضوع صحبت می‌کنیم هر چند بر اساس قانون کار افراد باید ۴۴ ساعت فعالیت داشته باشند اما مدت خدمت معلم در طول هفته ۲۴ ساعت است زیرا این افراد باید فرصت مطالعاتی داشته باشند. لذا برای معلمان خرید خدمتی هم باید زمان فرصت مطالعاتی در همان ۴۴ ساعت لحاظ شود کما اینکه برای سایر معلمان نیز در طول هفته به همین شکل است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: با دستگاه نظارتی این مشکل را دنبال می‌کنیم تا حل شود.