شناسه خبر: ۲۵۴۸
بازدید: ۵۱۴
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۲۹ آذر ۱۳۹۴

تصویب کلیات لایحه پروتکل انتقال محکومین به حبس؛ بین ایران و ترکمنستان

نصراله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات گفت: نمایندگان مردم در خانه ملت با کلیات لایحه پروتکل انتقال محکومین به حبس الحاقی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ترکمنستان به منظور ایجاد بستر های مناسب قانونی برای اتباع دو دولت و در راستای زمینه ‌سازی برای گسترش مناسبات دو کشور و تحکیم مناسبات میان آنها موافقت کردند.

ایشان افزودند: با توجه به مراجعاتی که در این زمینه از سوی خانواده های زندانیان ایرانی در کشور ترکمنستان تاکنون داشتیم، پیگیری ها و مکاتباتی با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عمل آمد که در نتیجه نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۹ آذر) مجلس شورای اسلامی، با کلیات لایحه پروتکل (تشریفات) انتقال محکومین به حبس الحاقی به موافقت‌ نامه معاضدت قضایی متقابل در امور کیفری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ترکمنستان موافقت کردند.

نماینده مردم مشهد و کلات در ادامه اشاره نمودند: بر این اساس نمایندگان با ۱۳۸ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۶ نماینده حاضر در صحن مجلس با کلیات این لایحه موافقت کردند.

همچنین نمایندگان با ۱۲۲ رأی موافق، یک رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در صحن مجلس با اصل ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

ایشان در توضیح محتوای ماده واحده لایحه مذکور بیان داشتند؛‌ تشریفات (پروتکل) انتقال محکومین به حبس الحاقی به موافقت ‌نامه معاضدت قضایی متقابل در امور کیفری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ترکمنستان مشتمل بر یک مقدمه و ۱۸ ماده تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود.

ایرانیان زندانی در ترکمنستان-94201835

ایرانیان زندانی در ترکمنستان2