شناسه خبر: ۸۰۳۴
بازدید: ۶۱
تاریخ انتشار: شنبه - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲

در فراکسیون قرآن و عترت مجلس مطرح شد:

تشکیل کارگروهی برای توسعه فرهنگ قرآنی در برنامه هفتم توسعه

نشست فراکسیون قرآن و عترت مجلس با حضور جمعی از فعالان قرآنی در خصوص بررسی مشکلات حوزه قرآنی در برنامه هفتم توسعه برگزار شد.

نشست فراکسیون قرآن و عترت مجلس امروز (شنبه، ۲۷ خردادماه) با حضور جمعی از فعالان قرآنی در خصوص بررسی مشکلات حوزه قرآنی در برنامه هفتم توسعه برگزار شد.

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر رئیس فراکسیون قرآن و عترت در این جلسه با تاکید بر اینکه فراکسیون در تلاش است تا بیسوادی قرآن در جامعه کاهش یابد، گفت: فراکسیون قرآن و عترت  در تمام دوره ها تشکیل شده و در مباحث مختلف قرآنی ورود جدی داشته است، در این دوره تلاش کردیم تا جریانی در موضوعات قرآنی داشته باشد و مجلس بتواند به نوعی در این مباحث جریان ساز باشد.

نشست فراکسیون قرآن و عترت مجلس با حضور فعالان قرآنی

وی ادامه داد: تلاش شد مسائل خرد و کلان قرآنی در کشور دیده شود، این موضوع از مباحثی بود که باید مورد توجه قرار می گرفت، برای تحقق این مهم ساختاری را تشکیل دادیم، در این راستا تمام استان ها نماینده ای را به عنوان مسئول پیگیری موضوعات قرآنی معرفی کردند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس ادامه داد: طی آن نامه ای برای تمام استاندارها صادر نموده که رابط قرآنی و پیگیر مسائل قرآنی هستند را به مجلس معرفی کنند تا در ارتباط مستقیم با فراکسیون قرآن و عترت باشند.

نشست فراکسیون قرآن و عترت مجلس با حضور فعالان قرآنی

حجت الاسلام پژمان فر در ادامه یادآور شد: طی جلساتی که با وزارتخانه های علوم، آموزش و پرورش، وزارت کشور و سایر سازمان ها و نهادها داشتیم مقرر شد در یک بازه زمانی بی سوادی قرآن در جامعه کاهش یابد تا هرکس که توان خواندن و نوشتن را دارد بتواند روخوانی قرآن را به راحتی انجام دهد.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت در این جلسه تاکید کرد: فراکسیون تلاش کرد در میان صنوف مختلف آموزش، ترویج روخوانی قرآن را رواج دهد، باید بپذیریم طی ۱۰ جلسه هر شخصی که سواد خواندن و نوشتن دارد می تواند روخوانی قرآن را به راحتی انجام دهد، همچنین تلاش شد تکالیفی را برعهده سازمان ها و نهادها قرار دهیم تا در یک برش زمانی مشخص به اهداف تعیین شده دست پیدا کنند.

نشست فراکسیون قرآن و عترت مجلس با حضور فعالان قرآنی

وی در ادامه یادآور شد: بحث های فرهنگی و قرآنی از موضوعاتی هستند که اگر از پشتوانه قانونی برخوردار باشند می توانند به اهداف پیش بینی شده دست پیدا کنند.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت در پایان این جلسه یادآور شد: طی گفتمانی که با فعالان قرآنی در این جلسه داشتیم مقرر شد کارگروهی با محوریت مرکز پژوهش های مجلس، مرکز تحقیقات قم و سایر مجموعه های قرآنی شکل بگیرد، این کارگروه در اولین فرصت پیشنهادات خود را در خصوص قانون برنامه هفتم توسعه و فعالیت های قرآنی به فراکسیون ارائه دهند، همچنین در این جلسه قرار شد ظرفیت های قرآنی که امکان پیگیری آن ها از طرف قوه مقننه وجود دارد و ترک فعل هایی که صورت گرفته از طرف فراکسیون به صورت جدی پیگیری شود و با استفاده از ظرفیت کمیسیون اصل ۹۰ به این موضوع به صورت جدی ورود پیدا کنیم.

نشست فراکسیون قرآن و عترت مجلس با حضور فعالان قرآنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در این نشست موضوعاتی از قبیل نیاز به وجود مدرسان تلاوت قرآن در کشور، روخوانی، فهم و عمل به قرآن، ریشه کن شدن بی سوادی قرآنی در تمام سطوح، خبررسانی فعالیت های قرآنی، تصویب قوانینی که حمایت جدی از قاریان و حافظان قرآنی دارند، عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص مباحث قرآنی در برنامه هفتم توسعه، تشویق معافیت از سربازی برای فعالان قرآنی، استخدام فعالان قرآنی، تشکیل کارگروهی از اساتید و فعالان قرآنی، توجه به کمبود مربی پرورشی در حوزه مباحث قرآنی، پیروی از برنامه پنجم توسعه و الگوبرداری از آن در نوشتن برنامه هفتم توسعه در خصوص موضوعات قرآنی، اعتبارات اختصاص داده شده به موسسات و فعالان قرآنی، احساس و نیاز جوانان به حل مباحث و مشکلات از طریق موضوعات قرآنی، مردمی سازی فعالیت های قرآنی، توجه به زیرساخت های تقویت مباحث قرآنی، عدم همکاری دستگاه ها در موضوعات و مباحث قرآنی، همکاری رسانه ها به ویژه همکاری رسانه ملی در ترویج مباحث قرآنی ، مطرح  و مورد بررسی قرار گرفت ./