شناسه خبر: ۱۸۶۶
بازدید: ۶۷۵
تاریخ انتشار: شنبه - ۱۷ مرداد ۱۳۹۴

تدوین طرح نظام جامع رسانه در مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا ، حجت الاسلام نصراله پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ۱۵ مرداد سال جاری در نشست خبری که در آستانه روز خبرنگار در هتل فرهنگ و هنر مشهد برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار و گرامیداشت شهید صارمی گفت: خبرنگاری حرفه ویژه ای است که نقش آنها نه تنها در تحولات یک کشور، بلکه در جهان تأثیرگذار است.

وی با بیان این که خبرنگاری در جهان در حال حاضر با دو رویکرد صورت می گیرد، اظهار داشت: خبرسازی به عنوان امری که در اختیار جریان استکبار است و اولین رویکرد محسوب می شود که آنها در این بخش مسیر خبری را پیش بینی و تحریف و براساس آن خبرسازی و اهداف خودشان را پیگیری می کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که امروز کسی نمی تواند اتفاقات بین الملل را بی ارتباط با خبر بداند، افزود: رسالت خبرنگار این است که واقعیت های پنهان یک جامعه و لایه های غیر آشکار را بتواند نشان بدهد و در این امر روشنگری و واقع نگری داشته باشد.

وی افزود: خبرنگاران تریبون نظام هستند که می توانند پیام های آن را به جهانیان برسانند و توجه به نقش و رسالت آنها در این مسیر خطیر باعث شده است که این شغل به عنوان یکی از مشاغل سخت معرفی شود و سعی مجلس بر این است که پشتیبانی و حمایت بیشتری از از خبرنگاران از سوی مجلس انجام شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه فعالیت های کمیسیون فرهنگی مجلس در حوزه سینما و هنر را تشریح و خاطر نشان کرد: برای این که امروز بتوانیم سینما و تئاتر را در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم بایستی قدم هایی در این راستا برداشته شود و برای رسیدن به این هدف انتقاداتی هم وجود دارد که به دلیل سرعت بخشیدن به نقطه مطلوب است.

وی با بیان این که به عنوان مثال موسیقی را نمی توان صفر یا صدی کرد و همه را ممنوع یا مجاز اعلام کرد، گفت: در این عرصه بهتر است که همه فعالیت ها قانونمند شود و شورای فرهنگ عمومی افزون بر استان در شهرستان مشهد هم تشکیل شود تا این گونه مطالبات را پیگیری کند.

موضوعات فرهنگی هنری خراسان رضوی

جت‌الاسلام پژمانفر در ادامه درباره موضوعات فرهنگی هنری خراسان رضوی گفت: نقش رسانه‌های خراسان رضوی در معرفی بهتر مشهد در سال ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام مهم است و زیرساخت‌های موضوعات مهم این بخش بسیار متنوع است و توانمندی رسانه را در انتقال جزییات آن به مردم می‌طلبد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از آماده شدن طرح نظام جامع رسانه در مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت از اهالی رسانه خبر داد و تصریح کرد: این طرح پس از تصویب شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی می‌تواند همه امور صنفی خبرنگاران و دغدغه‌های آنها را رفع کند .

حجت الاسلام پژمانفر تاکید کرد: در این طرح تفاوت‌های رسانه‌های مکتوب و دیجیتال شناسایی و در نظر گرفته شده‌اند گرچه ضعف آن، کوتاهی در ارائه هر چه زودتر این لایحه به شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی برای تصویب است.

نماینده مردم مشهد و کلات به چند طرح جدید مطالعاتی اشاره کرد و افزود: طرح‌های جامع صدا و سیما، عفاف و حجاب همراه با جمعیت و تعالی خانواده از جمله دیگر اقداماتی است که در حوزه مطالعاتی انجام شده است.

وی تاکید کرد: مشهد کلانشهری است که با وجود ۲۵ میلیون زائر و ۳ میلیون و ۳۲۰ نفر جمعیت ثابت خود، نیازمند توجه بیشتر بودجه از سوی وزارتخانه است اما متأسفانه در تقسیمات اعتبار همچون سایر کلانشهرها محسوب شده و این امر نیازمند بازنگری است.