شناسه خبر: ۱۲۲۶
بازدید: ۴۶۷
تاریخ انتشار: پنجشنبه - ۴ دی ۱۳۹۳

تحقق طرح عدالت فرهنگی با پرهیز از شعارزدگی میسر خواهد شد

13910514000548_PhotoAعضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اگر طرح عدالت فرهنگی از سوی وزیر ارشاد اجرایی شود، کمک شایانی در جهت متوازن شدن امکانات فرهنگی در کشور خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با اشاره به اجرای طرح عدالت فرهنگی از سوی وزیر ارشاد اظهار داشت: اگر این طرح به مرحله اجرایی برسد می‌تواند در جهت متوازن شدن امکانات فرهنگی در کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در این راستا بیشتر شعار داده می‌شود، تصریح کرد: وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در این راستا تغییر اساسی در سیستم خود بوجود آورد و این میزان  امکانات فرهنگی که در حال حاضر در تهران متمرکز شده باید کاهش یابد.

این نماینده مجلس با ابراز امیدواری از عملیاتی شدن این طرح، خاطرنشان کرد: نقش فرهنگ و نهادینه ساختن آن در کشور بسیار مهم است، بنابراین ، باید  یک کار اساسی و جدی در این راستا انجام شود.

گفتنی است، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان لامرد از اجرای طرح عدالت فرهنگی در کشور خبر داد و گفت: اجرای این طرح سبب توزیع متوازن امکانات فرهنگی در تمام نقاط کشور می‌شود.

وی افزود: توقع اهالی فرهنگ رو به افزایش است و همه توقع دارند که به آنان توجه بیشتری شود بر این اساس طرح عدالت فرهنگی در کشور اجرا می‌شود که اجرای این طرح به توزیع متوازن امکانات فرهنگی در نقاط مختلف منجر می‌شود.

جنتی با تاکید بر اینکه فرهنگ تنها در کنار اقتصاد و سیاست نیست بلکه فرهنگ شاهرگ تمامی فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی است، افزود: توسعه هر کشور ابعاد مختلفی دارد که بخش مهم آن مسئله فرهنگ است که هر اندازه فرهنگ یک کشور بالا رود سهم آنان در توسعه کشورشان نیز افزایش می‌یابد.