شناسه خبر: ۸۰۶۹
بازدید: ۱۲۱
تاریخ انتشار: پنجشنبه - ۶ مهر ۱۴۰۲

حجت الاسلام پژمان فر در مجمع عمومی اجلاس جهانی کمیته های آینده نگر در اروگوئه:

بیداری انسان ها راه قلدری و زورگویی را به بن بست کشانده است

حجت الاسلام والمسلمین پژمان فر عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و اروگوئه با اشاره به منطق عده‌ای برخی کشورهای توسعه یافته که گروه اندکی تصمیم می‌گیرند و همه ملت‌ها باید از آن راه تبعیت کنند، گفت: با بیداری انسان ها راه قلدری و زورگویی به بن بست رسیده و راهی جز به اشتراک گذاشتن نظرات ملت‌ها و انتخاب بهترین‌ها وجود ندارد.

حجت الاسلام نصراله پژمان‌فر در مجمع عمومی اجلاس جهانی کمیته های آینده نگر در مونته ویدئو در روز دوم اجلاس در موضوع نقش حکمرانی آینده نگر در تقویت دموکراسی با محوریت هوش مصنوعی سخنرانی کرد.

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و اروگوئه ضمن اشاره به شتاب بالای دانش بشر، گفت: اگر در سرعت بالای تغییر فناوری ها مدیریت صورت گیرد، فناوری‌های تکنولوژی‌های نوین خدمات فراوانی به انسان ها می‌رساند اما اگر مدیریت در آن وجود نداشته باشد یا این که درنگاه بعضی و بصورت انحصاری این کار صورت گیرد آن فناوری بر علیه بشریت عمل می کند.

وی افزود:  تاریخ بمب هایی را که در هیروشیما و ناکازاکی بر سر انسان ها ریخت که آثار مخرب آن تاکنون نیز وجود دارد، فراموش نمی کند و این هم حاصل نوعی پیشرفت دانش بشر بوده است، بنابراین مطلق حرکت دانش همیشه درخدمت بشریت نبوده است.

حجت الاسلام پژمان فر با بیان اینکه اگر نگاه به مصالح همه انسان ها صورت می گرفت اصلا بمب اتمی درست نمی شد، اظهار کرد: هوش مصنوعی و صدها فناوری نوظهور که ممکن است پس از این برای بشر حاصل شود از این حکم مستثنی نیست، راه حل این مسأله، همه جانبه گرایی و گفت وگو میان همه ملت های دنیاست.

رییس کمیسیون اصل نودم مجلس عنوان کرد: در قرآن؛ کتاب ما مسلمانان که این روزها متاسفانه عده ای سازماندهی شده به آن توهین می کنند، آمده است «فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ».

نماینده مردم مشهد در مجلس یازدهم در ادامه افزود: در ۱۴۰۰ سال پیش قرآن تنها راه بشریت را همه جانبه گری و شنیدن حرف های همه دانست اما متاسفانه براساس منطق عده ای که خود را کشورهای توسعه یافته می دانند، گروه اندکی باید تصمیم بگیرند و همه ملت ها باید از آن راه تبعیت کنند. همه می دانیم که با بیداری انسان ها دیگر راه قلدری و زورگویی به بن بست رسیده و راهی جز به اشتراک گذاشتن نظرات ملت ها و انتخاب بهترین ها وجود ندارد.

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و اروگوئه در پایان اظهار کرد: در موضوع هوش مصنوعی باید به نظرات همه در توسعه این فناوری توجه کنیم. کشور من به عنوان یکی از کشورهایی که در این موضوع تحقیقات و مطالعات زیادی داشته است، آماده است در کنار همه ملت های دنیا دانش خود را در راستای خیر بشریت به اشتراک بگذارد./