شناسه خبر: ۱۱۵۰
بازدید: ۴۲۸
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۲۵ آبان ۱۳۹۳

بودجه های فیلم سازی باید بر اساس محتوای فیلم نامه ها توزیع شود نه روابط کارگردانان

1470_origنایب رئیس فراکسیون رسانه و هنر مجلس در خصوص ساخت فیلم هایی با هزینه هنگفت دولتی که فروش مناسبی ندارند، گفت: در حال حاضر مشکل اساسی در حوزه فرهنگی رسانه، جابجایی محوریت محتوای فرهنگی فیلم ها و کارگردانان در ساخت فیلم های سینمایی است.

نصرالله پژمان فر در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت در خصوص پیشی گرفتن محوریت کارگردانان بر محتوای فیلم، گفت: بهترین راه مقابله با این معضل، سفارش پذیری کارگردانان است.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چنان چه نظام جمهوری اسلامی جهت ساخت فیلم، مسائل فرهنگی مورد نیاز و حمایت خود را اعلام نماید و کارگردانان بر اساس آن به ساخت فیلم بپردازند این مشکل تا حد زیادی رفع خواهد شد.

وی افزود: به نظر می رسد اکنون زمانی است که مسیر سینما باید به سمت سفارش فیلم بر اساس شاکله فرهنگی پیش رود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد:در غیر این صورت صرفا فیلم ساخته شده و هزینه آن به نظام جمهوری اسلامی تحمیل خواهد شد.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: اغلب کارگردانان بدون در نظر داشتن ضرورت ها و اولویت های نظام جمهوری اسلامی در مسائل فرهنگی با تاثیر از شخصیت خویش به ساخت فیلم می پردازند.

وی افزود: در نهایت دنیای جدیدی که بدست این کارگردانان به وجود می آید با کمی دخل و تصرف و گاهی سانسور به مرحله اکران می رسد.

پژمان فر ادامه داد: این در حالی است که این فیلم ها نه تنها فاقد ارزش فرهنگی هستند بلکه به دلیل عدم استقبال مردم، فروش مناسبی نداشته و در نهایت منجر به زیان اقتصادی نیز خواهند شد.

نایب رئیس فراکسیون رسانه و هنر در مجلس شورای اسلامی در خاتمه با اشاره به سخنان قبلی خود، خاطر نشان کرد: این قبیل مشکلات در ساخت و اکران فیلم ها، ناشی از ضعف دستگاه های اجرایی مربوطه بوده و اغلب در حوزه معاونت سینمایی به چشم می خورد.