شناسه خبر: ۱۳۲۸
بازدید: ۴۶۲
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۱۳ بهمن ۱۳۹۳

بودجه سال ۹۴ کل کشور حرکت بنیادینی در عبور از وابستگی نفتی را پایه گذاری می کند

بودجه

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:با همکاری مشترک دولت و مجلس امسال نه تنها مشکلی برای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی نداریم بلکه یک حرکت کاملا جدی و موثر برای عبور از وابستگی نفت در اعتبارات کلی کشور در بودجه سال آینده پایه گذاری می شود.

وی تاکید کرد: کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و ضرورتی برای پایداری اقتصاد کشور در شرایط فعلی و کاهش شدید بهای نفت در بازارهای جهانی است.

نماینده مشهد گفت: تاکنون کاهش ۱۷ هزار میلیارد تومان از رقم کلی بودجه شامل شش هزار میلیارد تومان از بودجه عمرانی و ۱۱ هزار میلیاردتومان از بودجه جاری در مباحث مطرح شده در کمیسیون قطعی شده و به تصویب رسیده است.

وی اظهارکرد: همچنین سهم صندوق توسعه ملی از درآمد نفتی در لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده ۲۳ درصد بود که با هدف کاهش وابستگی به نفت به ۲۰ درصد کاهش یافت.

وی افزود: علاوه بر این درآمد دولت از محل درآمدهای نفت خام و میعانات گازی در لایحه ۵۳،۷ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است که معتقدیم منجر به انعطاف پذیری بودجه و ارتقای بودجه نویسی در حوزه سیاست های مالی می شود.

وی تاکید کرد: روند آغاز شده در کمیسیون تلفیق بودجه برای کاهش وابستگی به درآمد های نفتی بسیار مطلوب، بی سابقه و موثر در آینده کشور است.

پژمان فر بیان کرد: باید بجای وابستگی به درآمدهای نفتی به پتانسیل های داخلی، تقویت تولید و صادرات توجه ویژه داشت.

لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده کل کشور بالغ برهشت میلیون و ۳۷۹ هزار و ۸۰۱ میلیارد ریال می باشد.