شناسه خبر: ۸۹۴
بازدید: ۱۴۱۵
تاریخ انتشار: پنجشنبه - ۲ مرداد ۱۳۹۳

برگزاری نمایشگاه قرآن در مشهد ظرفیت‌های قرآنی منطقه را شکوفا می‌کند

139207121256152681292973

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری نمایشگاه قرآن در کنار حریم رضوی می تواند فرصت های قرآنی بسیار زیادی را در منطقه ایجاد کند و شرایط را برای رشد و توسعه علوم قرآنی فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآن مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نمایشگاه قرآن مشهد با توجه به امکانات واعتبارا ت و تسهیلاتی که به آن داده شده نمایشگاه خوبی بوده و غرفه بین الملل آن بسیار متفاوت با سال‌های گذشته بود.

وی خاطر نشان کرد: من یک گلایه کلی در خود نمایشگاه‌های قرآنی و مسابقات قرآنی داشتم ، حس خیلی بدی هست که تمام امکانات و تمام تمرکز‌ها در تهران است و همانند صنعت که در تمام شهرستان‌ها تمرکز زدایی می‌شود باید در زمینه فرهنگ هم به همین ترتیب به شهرستان‌ها فرصت داد.

نماینده مردم مشهد با اشاره به اینکه ما انتظار داریم حس تمرکز زدایی را مسئولان وقت رعایت کنند تصریح کرد: ما انتظار داریم فقط یک سال مسابقات قرآنی را با‌‌ همان بودجه و اعتباراتی که برای تهران در نظر گرفته می‌شود برای مشهد هم در نظر گرفته شود ما‌‌ همان مسابقات را با‌‌ همان ظرفیت‌هایی که در تهران برگزار می‌شود در مشهد اجرا می کنیم و خود آن‌ها غبطه این را خواهند خورد که چرا از‌‌ همان سال اول به مشهد واگذار نکرده‌اند.

پژمانفر تصریح کرد: نمایشگاه قرآن می‌تواند بهتر از این باشد و هنوز ظرفیت‌هایی را در داخل شهر مشهد داریم که خودشان را در فضای نمایشگاه نشان نداده اند و ما باید به دنبال ایجاد این ظرفیت ها باشیم، هرچند برگزاری این نمایشگاه با این بودجه های اندک فرهنگی هم جای تقدیر و تشکر دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه جلوه های قرآنی باید در جامعه ترویج پیدا کند عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه قرآن در کنار حریم رضوی می تواند فرصت های قرآنی بسیار زیادی را در منطقه ایجاد کند و شرایط را برای رشد و توسعه علوم قرآنی فراهم کند.