شناسه خبر: ۳۴۶۶
بازدید: ۳۶۷
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۷ تیر ۱۳۹۵

برگزاری نمایشگاه قرآن؛ فرصتی برای آشنایی بیشتر جوانان با کتاب آسمانی

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه قرآن در ماه نزول قرآن، فرصت مغتنمی برای آشنایی بیشتر جوانان با این کتاب آسمانی است، گفت: باید اطلاع‌رسانی را نخستین اقدام برای جذب بیشتر مخاطب به نمایشگاه قرآن دانست.
جمشید جعفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلی تهران، گفت: برگزاری سالانه نمایشگاه قرآن در ماه نزول قرآن فرصت مغتنمی برای آشنایی بیشتر جوانان و مسلمانان با ابعاد لاینتهی این کتاب آسمانی و ترغیب بیشتر برای تورق و تمرکز در آن محسوب می‌شود.

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با گرایش هر چه بیشتر مردم و مسئولان به کتاب آسمانی، مسائل و معضلات اجتماعی و اقتصادی حل خواهد شد چراکه ارزش‌ها و معیارهای قرآنی بر جامعه حاکم می‌شوند بنابراین باید به محفل‌ها و برنامه‌هایی که به ترویج قرآن‌ خوانی در کشور کمک می‌کند اهمیت داد.

وی اضافه کرد: قرار دادن کتاب‌های دیگر در حوزه علوم قرآنی در کنار نرم‌افزارهای مذهبی که الهام گرفته از محتوای قرآن هستند در این نمایشگاه می‌تواند بار مذهبی، کاربردی و علمی این نمایشگاه را دو چندان کند که خوشبختانه امسال نیز این اقلام به بهترین شکل عرضه شدند چراکه نمی‌توان آن‌ها را در طول سال به فور با تمرکز این چنینی و قیمت‌های مناسب در سطح شهر پیدا کرد.

جعفرپور با ابراز امیدواری از اینکه هر سال بر کیفیت این نمایشگاه افزوده شود، گفت: نخستین اقدام برای جذب بیشتر مخاطب به ویژه جوانان به نمایشگاه قرآن، اطلاع‌رسانی درست از طریق رسانه‌های جمعی همچون تلویزیون است چراکه از مسیر تبلیغات می‌توان  مردم را به حضور در این نمایشگاه و استفاده از محصولات آن ترغیب کرد که این امر می‌تواند فواید افزایش گرایش به مطالعه قرآن، تفکر و تامل در آن را به همراه داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان تاکید کرد: اطلاع‌رسانی درباره برگزاری نمایشگاه قران باید جنبه بین‌المللی نیز داشته باشد تا مسلمانان و فعالان قرآنی سراسر جهان جهت بازدید از نمایشگاه قران ایران ترغیب شوند.