شناسه خبر: ۸۸۲
بازدید: ۶۳۷
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۲۹ تیر ۱۳۹۳

برگزاری مسابقات قرآنی از تهران به سمت مشهد سوق داده شود

qoran

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تمرکززدایی در مباحث قرآنی، گفت: مسابقات قرآنی از تهران به سمت مشهد سوق داده شود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نهمین نمایشگاه قرآن و عترت با توجه به اعتباراتی که به آن داده شده است، نمایشگاه خوبی ارزیابی می‌شود.

 

وی با انتقاد از تمرکز تمام امکانات در تهران، عنوان کرد: این حس بسیار بدی است که همه امکانات در تهران متمرکز شوند و مسابقات و برنامه‌های قرآنی همه در تهران برگزار شوند.

 

*تمرکززدایی در مباحث قرآنی ضروری است

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به لزوم تمرکززدایی تاکید کرد و افزود: همانطور که در بخش صنعت تمرکززدایی صورت گرفته است در مباحث فرهنگی نیز تمرکززدایی لازم و ضروری است.

 

پژمانفر تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآنی با همان اعتباراتی که به تهران داده می‌شود در مشهد برگزار شود و یکسال این فرصت به شهر مشهد داده شود که میزبان مسابقات قرآنی باشد.

 

*نمایشگاه قرآن با سطح مطلوب آن فاصله دارد

 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با سطح کیفی نمایشگاه قرآن، ابراز کرد: نمایشگاه از لحاظ کیفی و کمی از سطح خوبی برخوردار است اما با سطح مطلوب هنوز فاصله زیادی دارد.

 

وی با تشکر و قدردانی از مسئولان در برپایی نمایشگاه قرآن، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌هایی در عرصه قرآنی وجود دارد که خودشان را در فضای نمایشگاه نشان نداده‌اند و باید از این ظرفیت‌ها نیز استفاده شود.