شناسه خبر: ۷۷۲۱
بازدید: ۲۱۳۷
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

مشروح نطق میان دستور حجت الاسلام پژمان‌فر

بررسی عملکرد روحانی باید در دادگاه مردمی / وضعیت نگران کننده اقتصاد مشهد /ضعف مدیریت داخلی در حل مشکلات

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، با بیان اینکه مردم انتظار دارند رییس جمهور نسبت به عملکرد خود نه در یکصد روزه که وعده دادند بلکه نسبت به عملکرد هشت ساله خود پاسخگو باشد تاکیدکرد که عملکرد دو دوره فعالیت وی باید در دادگاه مردمی مورد بررسی قرار گیرد.

محورهای مهم نطق حجت الاسلام نصراله پژمانفر در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی:

*

وضعیت نگران کننده اقتصاد مشهد

باید به مردم حوزه انتخابیه‌ام مشهد الرضا ارادت ویژه‌تری داشته باشم چرا که بیش از ۶۰ درصد اقتصاد این شهر بر محور خدمات و زائر محور بوده و به واسطه کرونا صدمات زیادی را دیده‌اند و متاسفانه به دلیل این مشکلات، اقتصاد این شهر در آستانه سخت‌ترین وضعیت قرار دارد و فشارهای فراوانی به آنها وارد شده است.

*

سیاست های گلابی روحانی

مردم ما انتظار دارند که آقای روحانی نسبت به عملکرد خود نه در یکصد روزه که وعده دادند نه در چهار سال، بلکه نسبت به عملکرد هشت ساله خود پاسخگو باشد.

آقای روحانی بفرمایید سیاست‌های گلابی شما با سفره‌های مردم، با اشتغال جوانان تحصیلکرده چند میلیونی این کشور چه کرده است. مردم این روزها بعد از هشت سال می‌گویند دریغ از پارسال.

*

تشکیل دادگاه مردمی برای دولت دوازدهم

آقای روحانی در کنار میز مذاکرات و مناظرات باید میز پاسخگویی برای مردم پهن کند و در یک دادگاه مردمی عملکردش مورد بررسی قرار گیرد.

*

ضعف مدیریت داخلی در حل مشکلات

مردم بارها و بارها به شما گفته‌اند مشکل ما سیاست خارجی آن هم به سبک ذلت باری که شما نسبت به آن انجام داده‌اید، نیست، بلکه مشکل ضعف مدیریت داخلی شماست که بر آن اصرار دارید. شما بلایی بر سر مردم آوردید که همه مسئولان شرمسار هستند.

*

حذف مصونیت غیرقانونی مسئولان

مردم ما می‌گویند در گام دوم انقلاب، مصونیت غیرقانونی مسئولان برخلاف قانون، شرع و عقل است و باید مصونیت‌های بی وجه مثل خیلی از کشورهای دنیا برداشته شود، تشکیل میز بررسی عملکرد رییس جمهور موجب اعتماد بیشتر مردم به نظام خواهد بود.

*

مردم دست شما ناتوانان را خواندند

کسانی که قائل هستند رییس جمهور اصلا هیچ اختیاری ندارد سوال از آنها این است که چرا وارد این عرصه شده اید و سالها کار را به دست گرفتید، امروز هم با ولع دنبال این امور هستید. عزیزان مردم دست شما را خوانده اند و می دانند بی عرضگی و ناتوانی شما را به این وضع انداخته است.

*

پایان ژست‌های هالیوودی

مردم ما خیلی فراموشکار نیستند که کسی را که در کشور بالاترین نقش را در سالهای گذشته به عهده داشته و در مدیریت یک قوه و تاثیر در دو قوه دیگر ایشان، زبانزد خاص و عام است، را فراموش کنند. آقایی که ژست‌های هالیوودی بازی می کنید، مردم شما را باز دیکتاتور می دانند و شما را روی دیگر سکه روحانی. هرچقدر شما را روتوش کنند واقعیت فراموش شدنی نیست،

*

درس دیپلماسی مقاومت از یمن

بر خود لازم می دانیم که از مردم مقاوم، صبور و شهیدپرور یمن که در اوج عزت و با راهبرد مقاومت، دماغ سعودی ها را به خاک مالیده اند، تشکر کنم و همچنین مردم یمن در کنار تلاش خود در این روزها جدیت از مردم فلسطین حمایت کردند و تجمعات جدی داشتند، ایکاش دیپلمات های ما هم از شما درس می گرفتند و از مردم فلسطین حمایت می کردند.

*

محکومیت اقدام تروریستی در افغانستان

ما و ملت ایران اقدام تروریستی جریان تکفیری در افغانستان را که موجب به خاک و خون کشیده شدن دختران این کشور شد را محکوم نموده، شما مردم افغانستان ما را در غم خود شریک و در تلافی کردن همراه بدانید.

*

پیگیری اجرای قانون چک

انشالله گزارش سالیانه نسبت به فعالیت یکساله این کمیسیون را ارائه خواهیم داد. در موضوع چک با اقدامات صورت گرفته مجلس، یک مقدار بازار از وضعیت نابسامان خارج شد و بخش قابل توجهی از پرونده های قضایی کاهش پیدا کرد.

*

فعالسازی سامانه املاک و اسکان

در رابطه با سامانه املاک و اسکان که از دیگر کارهای کمیسیون است اگرچه سامانه به صورت خوداظهاری فعال شده اما انتظار کمیسیون همراهی تمامی دستگاه های مسئول در این سامانه است و همه مسئولان بدانند که ما تمامی ابزارهای نظارتی خود را در ارتباط با راه اندازی این سامانه انجام خواهیم داد.

*

دستور روحانی برای واردات واکسن با همان ترکیب آمریکایی!

در ارتباط با واکسن علی رغم اینکه دستور رسیده بود و مجلس هم مصوب کرد در گزارش کمیسیون هم آمده بود که از واکسن های آمریکایی و انگلیسی باید پرهیز شود، متاسفانه تفسیر غلط آقای روحانی کشور را به خطر انداخته، امروز ایشان فرمودند که باید واکسن هایی را که از کشورهای دیگر ولو با همان ترکیب آمریکایی ها و انگلیسی ها باشد وارد کنیم که ما در رابطه با این مساله هشدار می دهیم، آقای روحانی با جان مردم بازی نکنید.

*

افزایش حقوق سربازان

در ارتباط با فعالیتی که در حوزه سربازها داشتیم الحمدلله پیگیری ها به اینجا رسید که توانستیم حقوق سربازان را به وضعیت قانونی خودشان برگردانیم، عزیزان ستاد مشترک کاری کنید که حقوق سربازان مثل پرسنل واقعی شما داده شود.

*

وزیر نیرو به موضع بحران آب در مشهد ورود کند

در موضوع آب در مشهد بحران داشتیم، وزیر نیرو دستور برگزاری جلسات به صورت یک ماه در میان دادند اما ساده انگاری کردند و در دوسالی که ترسالی شد، این جلسات را قطع کردند، من خواهش می‌کنم نسبت به این موضوع ورود پیدا کنند.

*

ورود رئیس قوه قضائیه به ارتفاعات جنوبی مشهد

از رییس قوه قضاییه تقاضا دارم موضوع ارتفاعات مشهد را جدی بگیرند که از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و تنها راه نجات هم این است که این اراضی را ملی حساب کنیم.