شناسه خبر: ۸۱۲۴
بازدید: ۱۹۰
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۱۳ دی ۱۴۰۲

حجت الاسلام والمسلمین پژمان فر:

برخورد بازدارنده و مصادره اموال مفسدان اقتصادی ضرورت دارد

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: بهترین برخورد با مفاسد اقتصادی همواره باید در زمان مناسب خود - زمانی که ذهن مردم را درگیر کرده - رخ دهد و این برخورد باید بازدارنده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان فر با اشاره به برخورد با مفاسد اقتصادی و ارزی در کشور گفت: متاسفانه در جامعه ما برخوردهای صورت گرفته با مفاسد بسیار بسیار نامناسب است و نه تنها این برخوردها بازدارنده نیست بلکه در مقابل جرم صورت گرفته، به نوعی یک شوخیست.

نماینده مردم «مشهد و کلات» در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گاهی هم اگر برخوردی با مفاسد صورت می گیرد، این برخورد به قدری دچار اطاله بررسی و زمان می شود که دیگر مردم آن فساد را فراموش می کنند.

رئیس کمیسیون «اصل ۹۰ »مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بهترین برخورد با مفاسد همواره باید در زمان مناسب خود – زمانی که ذهن مردم را درگیر کرده – رخ  دهد انتظارات مردمی در زمینه برخورد با مفاسد بالا رفته است و مردم انتظار دارند درست در زمان وقوع مفاسد افقتصادی، برخورد صورت گیرد لذا طولانی شدن بررسی ها و نوع برخوردها  یکی از عوامل بزرگی است که دشمن هم روی  آن سرمایه گذاری کرده است تا نارضایتی شدیدی در بین مردم شکل گیرد.

وی تصریح کرد: دشمن سعی دارد برداشت از اینکه  مفاسد در جامعه ما نهادینه شده و عمق گرفته را تداعی کند. بنابراین این موضوع اقتضا می کند که برخوردهای مناسبی با مفاسد داشته باشیم.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخورد با مفاسد باید برخوردی بازدارنده باشد، تصریح کرد: مصادره اموال و موضوعات دیگر باید در این بخش مدنظر قرار گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به رسیدگی به پرونده  اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی -مضمون به اینکه از کجا آورده ای؟ –  در کمیسیون اصل نود،گفت: این موضوع از اصول مهم جامعه بوده و تاکید بر این نکته دارد که اموال افراد از چه محلی کسب شده است. متاسفانه از ابتدای تصویب این اصل، اجرا نشده است و این به خودی خود می تواند از جمله مسائل مهمی باشد که باید پیگیری کرد لذا کمیسیون این مهم را در دستور پیگیری قرار داده است./