شناسه خبر: ۸۰۵۶
بازدید: ۱۷۷
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۱۶ مرداد ۱۴۰۲

حجت الاسلام والمسلمین پژمان فر:

بحران زیست محیطی خراسان را از اردیبهشت ماه پیگیری کرده ام/ مسئولان اقدامات پیشگیرانه ندارند

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس تاکید کرد: عدم اقدامات پیشگیرانه در گذشته باعث شده امروز با پدیده ریزگردها در خراسان رو به رو باشیم.

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر با اشاره به اینکه مشهد آلوده ترین صبح در قرن جدید را تجربه کرده است، گفت: آنچه که مشخص است این است که در حوزه محیط زیست اقدامات پیشگیرانه ای صورت نمی گیرد و به محیط زیست توجه نمی کنیم و همین بی توجهی باعث می شود با بحران هایی مواجه شویم که به راحتی قابل حل نیست.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس بیان کرد: پدیده ریزگردها در خراسان از جمله اتفاقاتی است که در گذشته با عدم اقدامات پیشگیرانه در محیط زیست، مناطق اطراف خراسان، دشت برقون و ترکمنستان، امروز شاهد وضعیت بحرانی آن در مشهد هستیم.

وی تاکید کرد: به دلیل بی توجهی مسئولان به وظایف سازمانی و عدم پیش بینی هایی که باید زودتر داشته باشند با اتفاقاتی مواجه می شویم که بحران زا است. یکی ازاتفاقاتی که در حال رخ دادن است مشکلات محیط زیستی در حوزه حیوانات است، بخشی از حیوانات به دلیل کمبود آب و علوفه یا تلف می شوند یا در حال کوچ کردن هستند.

این نماینده مجلس گفت: از اردیبهشت ماه وضعیت بحرانی و حاد خراسان را پیگیری می کنم اما هنوز به نتیجه نرسیده است. متاسفانه مسئولان اقدامات پیش گیرانه را در زمانش انجام نمی دهند و وقتی بحران رخ می دهد اعتبارات سرازیر می شود اما دیگر زمان حل مشکلات نیست.