شناسه خبر: ۱۶۵۰
بازدید: ۳۳۴
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴

بحث فرهنگ نباید اولویت دست‌ چندم متولیان امر باشد/ گاهی اوقات برخورد با ناهنجاری‌ها هم لازم است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پررنگ کردن هنجارها، خطاب به متولیان این حوزه در کشور یادآور شد نباید به بحث فرهنگ به عنوان اولویت دست چندم نگاه کرد.

نصراله پژمان فر در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خانه ملت اظهار داشت: باید در گام نخست کاری کرد که هنجارهای فرهنگی و سبک زندگی ایرانی اسلامی جای خود را آرام آرام به برخی مسایل ناهنجاری‌های شناور و جایگزین بدهد.
وی تصریح کرد: طبق فرمایشات رهبری باید به مسایل فرهنگی با جدیت بیشتری نگاه کرد. ما ادعای این را داریم که کشورمان یکی از بزرگترین کشورهای دنیا از نظر فرهنگ و تمدن است. در نتیجه مسئولان و متولیان فرهنگ کشور نیز باید در این راستا در لایه‌های مختلف و همچنین به اشکال و برای اقشار مختلف ایجاد جذابیت فرهنگی کند تا در برابر هجمه های رسانه ای و تبلیغاتی با مشکل مواجه نشود.
این نماینده مجلس معتقد است باید با پررنگ کردن هنجارها و ارزش‌های فرهنگی و همچنین دفاع از ارزش‌ها و سبک زندگی به گونه ای عمل کنیم که زشتی و قبح ناهنجاری ها به خوبی نمایان شود و همگان مثل دزدی نسبت به آن واکنش منفی نشان دهند. البته در این بین با کم کاری و کاستی هایی هم مواجه هستیم و هنوز نتوانسته ایم برخی ناهنجاری ها را آنطور که باید برای همه جا بیاندازیم. مسایلی مثل رشوه که به رغم تمام زشتی و ناهنجاری خود هنوز در لایه های مختلف جامعه دیده می شود و هنوز افرادی به عنوان رشوه دهنده و رشوه گیرنده وجود دارند.
پژمان فر با تاکید بر اقدامات فرهنگی در این خصوص گفت: مطمئنا اگر فرزندان ما با برخورد صحیح و منطقی در این خصوص رشد و نمو کنند و با ادراک و دریافت مطلوب شخصی به واقعیات پی ببرد می توان امیدوار بود که گام های مثبتی در امور فرهنگی برداشته شده است، در غیر اینصورت اگر در این امر حساس و خطیر با دقت عمل و منطق وارد نشویم با نتیجه معکوس مواجه خواهیم شد.
عضوکمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خاتمه با تاکید بر این موضوع که گاهی اوقات باید با ناهنجاری های جامعه برخورد شود، گفت: همیشه بنا را بر این می گذاریم که باید کار فرهنگی انجام شود،‌اما گاهی اوقات چاره ای جز برخورد فیزیکی و امنیتی با هنجارشکنان نیست. البته در نهایت برخورد فیزیکی و امنیتی صرف هم جواب نمی دهد و نمی توان این برخورد را تنها راه در امور رفتارهای ناهنجار خواند.