شناسه خبر: ۴۱۲۸
بازدید: ۳۹۶
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۴ مهر ۱۳۹۵

باور امام خمینی(ره) به مردم تهدید جنگ را به فرصت تبدیل کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نصرالله پژمان فر امروز (شنبه ۳ مهرماه) در دیدار با جمعی از خانواده های شهدای مدافع حرم در تالار مدرس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: گفتمان های رایج در دنیا نظام مدیریت در جهان را به دو جریان وابسته کرده بود که انقلاب اسلامی گفتمان تازه ای را به دنیا معرفی کرد انقلاب اسلامی جریان گفتمانی بود که از زمان رسول خدا آغاز شده بود و ادامه دارد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دین تنها راه برون رفت از بحران های پیش رو است بیان کرد: این جریان رو به توسعه است و دشمنان از مقابله با آن دست بر نمی دارند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمنان با هیچ جریان گفتمانی به اندازه گفتمان انقلاب اسلامی با صورت های متنوع مقابله نکرده اند متذکر شد: دشمنان از راه های مقابله سخت و نرم با گفتمان انقلاب اسلامی به دشمنی می پردازند.

پژمان فر ادامه داد: حضور و مشارکت مردم ظرفیتی بود که سبب شد تا از تمام موانع عبور کنیم و تهدید را تبدیل به فرصت کنیم. انقلاب اسلامی نه تنها تهدیدها را کنار زد بلکه آنها را تبدیل به فرصت کرد. جنگ تحمیلی شرایط سختی را برای کشور ایجاد کرده بود ولی امام خمینی(ره) با استفاده از مردم تهدیدها را تبدیل به فرصت کردند.

وی افزود: رهبر کبیر انقلاب اسلامی از همه مردم خواست تا در حل مسئله جنگ حرکت کنند و جنگی که یک موضوع فنی است و حتی عمومی هم نیست با ابتکار امام خمینی(ره) به گونه ای عمل شد که همه مردم برای حل مسائل ناشی از جنگ وظیفه ای را برای خود در نظر می گرفتند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: جنگ خسارت های فراوانی را بر کشور وارد کرد ولی سبب شد تا بخش های زیادی از ظرفیت های کشور بالفعل شود.

وی افزود: جنس تهاجم های دشمن تغییر کرده ولی آنها دست از دشمنی بر نداشتند و به دنبال ضربه زدن به عقاید مردم هستند و گاهی نیز مشاهده می کنیم که در داخل خودزنی هایی انجام می شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اگر روحیه مشارکت مردم را جدی بگیریم مردم می توانند پیچیده ترین مسائل را حل کنند.