شناسه خبر: ۱۶۴۲
بازدید: ۷۷۶
تاریخ انتشار: شنبه - ۹ خرداد ۱۳۹۴

بازدید نماینده مشهد و مدیران ارشاد از کانون فرهنگی شهید روحی در روز جوان

IMG_20150530_191437به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس، همزمان با فرا رسیدن ولادت با سعادت حضرت علی اکبر و روز جوان حجت الاسلام و المسلمین پژمان فر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی به همراه مهندس واحدی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران، و سید سعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، یوسف امینی معاون مدیرکل و رییس اداره فرهنگ و ارشاد مشهد مقدس و جمعی از مسوولان فرهنگی  مشهد از کانون فرهنگی هنری شهید روحی وابسته به دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی بازدید کرد.

IMG_20150530_191447

در این بازدید پژمان فر ضمن تشکر از حضور جوانان در پیگیری امور مساجد گفت: مهم ترین پایگاه اسلام که در ارایه خدمات فرهنگی با کمترین بودجه خالصانه کار می کند مسجد است هر فعالیتی که در مسجد انجام شود برکات ویژه ای دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن یاد آوری این مهم که اوقات فراغت جوانان در مسجد هم بیمه می شود و هم به نحوه احسن پر می شود ادامه داد: از هر لحاظ که نگاه کنیم فعالیت های مساجد یک سر و گردن از بقیه فعالیت ها بالاتر است.

نماینده مردم مشهد و کلات در ادامه افزود: از توان عظیم مساجد و فضاهای خوبی که در اختیار دارند باید استفاده کرد  در طول شبانه روز درب مساجد فقط برای نماز نباید باز باشد.

وی اظهار داشت: مسجد باید از تمام از پتانسیل هایش استفاده کند و مسولان باید از این فعالیت های جوان پسند حمایت کنند.

نصر اله… پژمان فر با بیان اینکه در فصل تابستان باید جوانان بیشتر به مسجد هدایت شوند اضافه کرد: نیروهای متخصص و روحانیون متعهد باید دست به دست هم دهند و پایگاه مساجد را فعال کنند.

کانون3

در ادامه محمد حسن واحدی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران ضمن تبریک روز جوان اعلام کرد: ظرفیت کانون های مساجد یک فرصت بزرگ در شهر مشهد و خراسان است که می توان از آن برای گسترش فرهنگ زیارت استفاده کرد.

واحدی در ادامه افزود: ارتباط مستمر با قشر جوان خیلی مهم است آن هم در شرایطی که تهاجم فرهنگی در کشور بیدا می کند ما باید دریچه زیارت را از کانون های مساجد باز کنیم.

وی در پایان اعلام داشت: با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نظر داریم در آینده ای نزدیک نشست تخصصی و سراسری کانون های فرهنگی مساجد استان را در استانداری برگزار نماییم و از این پتانسیل عظیم برای بحث زیارت استفاده کنیم.

در ادامه سید سعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ضمن تشکر از حضور مسئولین فرهنگی در این بازدید اعلام کرد: اتفاقات بزرگی در ساماندهی کانون های فرهنگی مساجد استان در حال وقوع است در حال حاضر ما تلاش می کنیم تا کانون ها را به سمت تخصصی شدن با موضوعات مختلف پیش ببریم مثل همین کانون فرهنگی هنری شهید روحی در مشهد که به حمد اله … امروز به عنوان یکی از کانون های مهم و تخصصی ترویج و ارتقای فرهنگ مطالعه در کشور شناخته شده است.

وی در پایان افزود: امیدوارم به زودی زود شاهد تخصصی شدن کانون های مساجد خراسان رضوی با موضوعات فرهنگ رضوی، سبک زندگی اسلامی زیارت، نماز و … باشیم.

لازم به ذکر است کانون فرهنگی هنری شهید ابراهیم روحی در مسجد زینبیه واقع در خیابان مطهری شمالی یکی از کانون های فعال خراسان رضوی است که با موضوع ویژه ترویج فرهنگ کتابخوانی فعالیت می کند.