شناسه خبر: ۵۰۱۸
بازدید: ۴۲۸
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۱۰ خرداد ۱۳۹۶

بازدید رییس کمیسیون فرهنگی مجلس از رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا

رییس و جمعی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به منظور آشنایی کمی و کیفی با حضور فرهنگی و فعالیت‌های رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا و دیدار و هم‌اندیشی با همتایان ایتالیایی، به این کشور سفر کردند.

هدف از انجام این سفر که تا ششم خردادماه ادامه داشت، آشنایی کمی و کیفی با حضور فرهنگی و فعالیت‌های رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا و دیدار و هم‌اندیشی با همتایان ایتالیایی در راستای بهبود این حضور و گسترش همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور بود.

این هیأت در بدو ورود با حضور در اقامتگاه سفیر ایران، با وی و همکاران سفارت و رایزنی فرهنگی دیدار و ضمن تشریح ابعاد سفر خود در این خصوص تبادل نظر کردند. در ادامه، پس از بازدید فرهنگی از شهر رم که توسط رایزنی فرهنگی برای هیأت ایرانی ترتیب داده شده بود و شرکت در ضیافت نهار سفیر ایران، در محل رایزنی فرهنگی حاضر شدند و ضمن بازدید از این رایزنی؛ طی نشستی که قریب به سه ساعت به طول انجامید، به هم‌اندیشی با رایزن فرهنگی ایران پرداختند.

حجت‌الاسلام پژمانفر، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی طی سخنانی ضمن تأکید بر ضرروت مدیریت و سیاست‌گذاری نمایندگی‌های فرهنگی به جای تصدی‌گری، در خصوص پیگیری پیشنهادات رایزن فرهنگی ایران قول مساعد داد.

این هیأت شامگاه یکشنبه پس از پایان جلسه و در ادامه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (یکم و دوم خردادماه) در بازدید فرهنگی شهر رم که توسط رایزنی فرهنگی کشورمان برنامه‌ریزی شده بود، شرکت کرد و پس از حضور در محل مجلس نمایندگان ایتالیا در شهر رم و دیدار با فلاویا پیکوللی، رییس کمیسیون فرهنگی، علمی و آموزشی مجلس نمایندگان ایتالیا، دبورا برگامینی، رییس گروه پارلمانی ایران ـ ایتالیا و اتوره روزاتو، رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایتالیا دیدار و در باره بهبود و گسترش روابط فرهنگی دو کشور، هم‌اندیشی کرد./

انتهای پیام