شناسه خبر: ۱۵۳۵
بازدید: ۱۱۲۰
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

انتقاد پژمانفر از وضعیت آرامگاه فردوسی و توس

‌نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از گذشت این همه سال هنوز نسبت به وضعیت آرامگاه فردوسی تعیین تکلیف نشده و مالکیت و برنامه‌های آن مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر در مراسم گرامیداشت روز ملی فردوسی که در فرهنگسرای مصلی‌نژاد مشهد برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به ظرفیتی که فردوسی برای فرهنگ ما ایجاد کرده است، متاسفانه مراسمی که شایسته و درخور جایگاه وی باشد در کشور برگزار نمی‌شود.

وی از وضعیت آرامگاه فردوسی و بافت تاریخی توس نیز انتقاد کرد و افزود: چه کسی باید بالاتر از رهبری دغدغه خود را در این زمینه مطرح کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «گاهی برای برخی از بزرگان برنامه‌های مفصلی برگزار می‌شود» خاطرنشان کرد: اما چرا باید برای فردوسی مراسمی در این تراز برگزار شود؛ امروز باید مراسم بسیار گسترده‌ای برای فردوسی برگزار می‌کردیم.

پژمانفر با بیان اینکه «فرزندان ما با فردوسی بیگانه هستند» تصریح کرد: مقصر این امر ما هستیم که برای آشنایی آنان با فردوسی زمینه‌سازی نکرده‌ایم و از این ظرفیت گسترده‌ای که داریم، غافل شده‌ایم.

وی اهدای نشان فردوسی را به فردوسی‌شناسان اقدام مثبتی ارزیابی و عنوان کرد: امروز باید خاک پای تمام افرادی را که با چنگ و دندان برای زنده نگاه داشتن یاد فردوسی تلاش می‌کنند، طوطیای چشم کرد.