شناسه خبر: ۷۱۱۳
بازدید: ۷۷۰
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۷ بهمن ۱۳۹۷

انتقاد عضو کمیسیون تلفیق از برخی ابهامات فروش نفت/آیا بابک زنجانی‌های دیگری در راه است؟

حجت الاسلام نصراله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ‘tj: در کنار بورس نفت، یک کمیته ناشناخته فروش ۷ نفره‌ای ایجاد شده است که در آن تصمیمات نانوشته و ناشناخته‌ای در ارتباط با فروش نفت گرفته می‌شود که اصلی‌ترین موضوعی که توسط این کمیته مورد بررسی قرار می‌گیرد میزان تخفیف به خریداران است.

وی افزود: داخل این کمیته اتفاقاتی می‌افتد که به نفع نظام نیست و کسانی که آن را تشکیل داده‌اند توجه کنند که تمام تلاش کشور باید در راستای تولید نشدن بابک زنجانی‌های جدید باشد. بی‌حساب و کتاب بودن این کمیته‌ها منجر به این می‌شود که یک عده افراد فاسد شروع به رشد کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کمیسیون تلفیق از آقای زنگنه سوال شد چرا در فروش اخیر اقبالی از سمت مشتریان وجود نداشت که ایشان هم گفتند دفعات قبلی هم مشتری نبود و ما خودمان نفت را خریدیم. این موضع آقای زنگنه باعث تعجب نمایندگان حاضر شد، چراکه این موضوع غیرقانونی است و شواهدی هم درباره آن وجود ندارد. بلافاصله پس از این اظهارات، آقای زنگنه سخنان خود را تصحیح کرد و گفت: ما دستور دادیم و از بورس نفت خرید کردند.

پژمانفر خاطرنشان کرد: به نظر من به طور کلی مشتریان قبلی بورس نفت بخش خصوصی حقیقی بودند و در صورتی که بورس نفت با استمرار پیگیری شود و کسی هم از داخل دستور ندهد خرید نکنید، باز هم مشتریان زیادی خواهد داشت.

وی ادامه داد: باید بررسی شود بورس نفت خریداری ندارد یا دستور داده شده حق خرید ندارید، اینکه فروش نفت در اتاق تاریکی انجام شود فسادهای زیادی را ایجاد می‌کند. اولین و اصلی‌ترین ویژگی بورس نفت پس از ضدتحریمی بودن شفافیت است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ تاکید کرد: زمانی که راهکاری به نظر ما اشتباه است، تمام تلاش خود را می‌کنیم تا نشان دهیم راهکار ناکارآمد است که این موضوع درباره بورس نفت هم صدق می‌کند.