شناسه خبر: ۱۲۴۳
بازدید: ۴۴۹
تاریخ انتشار: سه شنبه - ۹ دی ۱۳۹۳

اصرار وزارت ورزش برای خروج بازیکنان متخلفان پرونده کارت پایان خدمت سربازی تخلف است/ ستاد کل نیروهای مسلح از جرم جعل سند فوتبالیست ها به راحتی عبور نکند

43108

نصرالله پژمان فر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و عضو. فراکسیون ورزش مجلس در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه در خصوص جعل اسناد و ارائه کارت پایان خدمت سربازی به برخی بازیکنان فوتبال، تخلف محرزی صورت گرفته است، گفت: طبق اسناد ارائه شده کمیسیون فرهنگی از طریق نماینده خود در کمیسیون اصل ۹۰ ماجرا را بررسی و تخلف تعدادی از بازیکنان را مورد تاییدقرار داده که به دستگاه قضا معرفی شده اند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: اگر در ادامه روند بررسی ها نیاز باشد قطعا کمیسیون فرهنگی نیز وارد عمل خواهد شد و در این زمینه اقدام خواهد کرد.

وی افزود: تأکید داریم دستگاه قضایی به عنوان مهم ترین دستگاهی که مسئول ایجاد امنیت در جامعه است نسبت به مسائلی که به این شکل در جامعه در حال وقوع است حساس بوده و برخورد کند.

پژمان فر در ادامه با بیان اینکه تخلف از یک فرد معمولی آسیب است اما از افراد مطرح و شاخص دو پیامد منفی دارد، گفت: پیامد نخست اینکه تخلفی از یک فرد خاص سرزده است و دوم اینکه بستر برای خطاهای گسترده تر فراهم می شود لذا دستگاه قضایی باید جدی تر به این موضوع رسیدگی کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان درباره سفر سه تن از بازیکنان متخلف در زمینه کارت پایان خدمت سربازی به خارج از کشور خاطرنشان کرد: وزارت ورزش مجبور است فعالیت های خود در زمینه ورزش را ادامه دهد اما رایزنی و اصرار برای خروج بازیکن متخلف از کشور نیز تخلف به حساب می آید که در این زمینه تذکراتی به وزیر ورزش داده شده است.