شناسه خبر: ۳۳۰۸
بازدید: ۳۸۸
تاریخ انتشار: شنبه - ۲۲ خرداد ۱۳۹۵

از فراکسیون امید حتی یک نفر اولویت اصلی خود را به مسائل فرهنگی اختصاص نداد

farhangi-1

 

نماینده مردم مشهد و کلات در مشهد گفت: از فراکسیون امید که خود را مجموعه ای منسجم و هماهنگ می داند حتی یک نفر اولویت اصلی خود را به مسائل فرهنگی اختصاص نداد.

حجت‌الاسلام نصراله پژمان فر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صبح توس، افزود: امروز یک نگرانی عمیقی در کشور وجود دارد که برخی‌ها پای سفره انقلاب می‌نشینند و از منافع جریان گفتمان انقلاب استفاده می‌کنند، اما از دیگر گفتمان‌ها عقب نمی‌مانند و به همین منظور مواضعی دو پهلو و سیاست نعل وارونه دارند.

وی به تعابیر و آیات و روایاتی قرآنی در خصوص اینگونه افراد اشاره کرد و گفت: قرآن کریم و احادیث معتبر چهره شخصیتی اینگونه افراد را منافق خطاب کرده که آفتی بزرگ برای جامعه اسلامی بشمار می‌روند.

نماینده مردم مشهد و کلات بیان داشت: همه کارگزاران نظام باید تقوای سیاسی داشته باشند که مصداق بارز آن شفافیت در برابر جبهه معاند و معارض انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه از عدم اهتمام نمایندگان ملت به مسائل فرهنگی کشور انتقاد کرد و افزود: با توجه به نگرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکیدات مکرر ایشان با تعابیری همچون تهاجم و ناتوی فرهنگی و جنگ نرم، هنوز مسائل فرهنگی کشور در قالب شعار مطرح است و متاسفانه از مجموع ۲۹۰ نماینده در مجلس تنها چهار نفر اولویت اصلی خود را به کمیسیون فرهنگی اختصاص دادند.

حجت‌الاسلام پژمان فر اظهار کرد: از فراکسیون امید که خود را مجموعه‌ای منسجم و هماهنگ می‌داند حتی یک نفر اولویت اصلی خود را به مسائل فرهنگی اختصاص نداد و این جای سئوال دارد که چرا در انتخابات و سایر موارد عملکردشان هماهنگ است اما برای پرداختن به مسائل فرهنگی کشور اهتمامی ندارند.

وی اذعان کرد: تسلطی که آنها بواسطه ضعفی که در وزارت فرهنگ ایجاد کردند یک ولنگاری و بی‌توجهی در فضای فرهنگی ایجاد کرده است.

وی اظهار داشت: عوامل درونی ضعف مدیریت در ارجاع به کمیسیون فرهنگی، عدم حمایت از کمیسیون فرهنگی و بی‌توجهی از ناحیه دولت، نتیجه‌ای را رقم زد که حتی کسانی که تحصیلات و تجربیاتشان در این حوزه بوده از کمیسیون فرهنگی فرار کنند.

نماینده مردم مشهد افزود: انقلاب اسلامی ایران توانسته با ظرفیت فرهنگ بسیاری از مشکلات را حل کند کما اینکه این تجربه را در عرصه دفاع مقدس با نبود امکانات و تجهیزات ثابت کرده و امروز هم باید در برابر جبهه معارض و معاند انقلاب جبهه فرهنگی قوی و محکم شکل بگیرد تا مسائل فرهنگی کشور مرتفع گردد.