شناسه خبر: ۱۹۲۶
بازدید: ۴۲۱
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۲۱ مرداد ۱۳۹۴

اختلاف نظر جدی حدادعادل با خبرنگاران مشهد

در روز اول این سفر خبرنگاران دیداری با حداد عادل یکی از چهره های برجسته مجلس شورای اسلامی داشتند.

photo_2015-08-15_11-36-29

در این دیدار اختلاف نظر حداد با نظر قالب خبرنگاران مشهدی به شدت احساس شد و  پاسخ های وی با سخنان میهمانان مجلس کاملا در تضاد بود.

حداد عادل در این جلسه با ورود به موضوع دلواپسی، یک چالش در گفت و گو ایجاد کرد. این شخصیت برجسته مجلس شورای اسلامی خود را یک دلواپس در موضوع مذاکرات هسته ای معرفی کرد و از افرادی که دلواپس نیستند ایراد گرفت.

در ادامه برخی از خبرنگاران مشهدی در پاسخ به حداد خود را دلواپس مردم و شادی های آنها نیز معرفی کردند و با انتقاد از عدم برگزاری کنسرت در شهر مشهد و کشانده شدن دلواپسی های سیاسی به سطح خیابان های شهر انتقادات خود را ادامه دادند.

در نهایت این حداد بود که با گفتن جملات زیر نظر مخالف خود را بار دیگر بیان کرد:

مشهد از قدیم دارای یک سری ویژگی بوده است. کنسرت که هیچ، کار ما فلسفه است و در همین فلسفه در مشهد محدودیت هایی وجود دارد.این مشهد شما است و ما این شهر را به شما صادر نکرده ایم.  مخالفان برگزاری کنسرت در مشهد معتقد هسستند که هویت ذاتی مشهد مذهبی است و نباید در بخشی از شهر که حرم امام رضا (ع) باشد تا صبح نماز و دعا باشد و چند خیابان پایین تر یک عده ای بزنن، بکوبن و برقصن! لذا من این استدلال را قبول دارم و نظر مخالفان برگزاری کنسرت در مشهد قابل قبول است. اما اشتباه تعبیر نشود ما دلواپس مردم هستیم. اگر نگران امنیت ملی در مذاکرات هسته ای هستیم قطعا برای امنیت ملت است پس ما نگران مردم هستیم. دلواپسی خوب است و باید از کسانی که دلواپس نیستند انتقاد کرد.

photo_2015-08-15_11-36-37

گفتنی است در این دیدار موضوعاتی همچون مشهد ۲۰۱۷، سهم نهاد کتابخانه ها از بودجه شهرداری، فردوسی و توس از سایر موضوعاتی بود که محل بحث جمع حاضر با حداد عادل بود.