شناسه خبر: ۴۱۷۷
بازدید: ۴۰۲
تاریخ انتشار: سه شنبه - ۱۳ مهر ۱۳۹۵

اتکا فقط به دیپلماسی لبخند، کشور را متضرر کرده است

حجت‌الاسلام نصر‌اله پژمان‌فر، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با توجه به عملکرد دولت از باب النصیحه‌الائمه المسلمین نسبت به عملکردهای آنها هشدار داد و اظهار داشت: افراد در جامعه اسلامی نسبت به یکدیگر وظایفی برعهده دارند که اگر تذکراتی لازم می‌دانند، موظفند بیان کنند.

امربه معروف و نهی از منکر یک جنبه شخصی دارد. ممکن است ما بین اعضای خانواده و دوستان وهمسایگان تذکرات لازمی را به یکدیگر گوشزد کنیم. البته این امری شایسته و ضروری است، اما بخش دیگری از امر به معروف و نهی از منکر نسبت به جریان‌های حکومتی است.

وی تصریح کرد: النصیحه‌الائمه المسلمین یکی از وظایف مهم هر فردی است. برای روشن شدن موضوع مصداقی را بیان می‌کنم. امروزه در کشور با یک ادبیات تازه‌ای مواجه شده‌ایم؛ تبیین این مسئله که همه خواسته‌های ما تنها در پشت میزهای مذاکره و گفت‌وگو و لبخند با دشمنانمان دست یافتنی است، غلط است. بنده قصد سلب کلی موضوع را ندارم چراکه ما همیشه اهل گفت‌وگو بوده‌ایم و جمهوری اسلامی ایران همیشه پیشتاز گفت‌وگو و مذاکره بوده و ادبیات خود را با گفت‌وگو به تمام کشورهای دنیا عرضه کرده و در این موضوع جلودار بوده ‌است.

پژمان‌فر، نماینده مشهد وکلات خاطرنشان کرد: نقد آنجایی است که ما اکثر منافع ملی خود را پای میز مذاکره معامله کنیم و قرار بدهیم.

در شرایط کنونی هر روزه شاهد بدعهدی‌های امریکا هستیم، لذا نباید به گونه‌ای برخورد کنیم که عزت ملی و منافع ملی نادیده گرفته شود. بیان سخن‌های حمایتی از بدعهدی‌های دشمن با این عنوان که آنها دیگر قول داده‌اند تا به عهدشان پایبند باشند و برای تضمین گفته خویش، پای اروپاییان را به میان کشیدن، نامتعارف به نظر می‌آید. این سخنان بیشتر شباهت به یک بازی دارد که منافع ملی و مردم نادیده گرفته شده است.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر تأکید کرد: بنده از باب امر به معروف و نهی از منکر وظیفه می‌دانم به متولیان امر تذکر بدهم و آنها را به تأمل در تاریخ کشور دعوت می‌کنم؛ در طول این چندین سال که کشورهای اروپایی و آمریکایی اصطلاحاً به دور ما دیوارهای بلند تحریم را کشیدند، تنها ملاک ما مذاکره بود؟ آیا دیپلماتیک اقتدارمان نبود که کارها را پیش می‌برد؟

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد این روزها اتکا به دیپلماسی لبخند، کشور را متضرر کرده و احساس تحقیر و عزت ملی مورد هدف قرار گرفته است. این نصیحت از باب اصلاح امور و تغیر رویکرد سیاسی در قبال دشمنان است که باید مورد توجه مسئولان ما قرار گیرد.