شناسه خبر: ۱۰۶۲
بازدید: ۵۰۹
تاریخ انتشار: سه شنبه - ۱۵ مهر ۱۳۹۳

اتخاذ هر توافق هسته ای قطعاً مشروع نخواهد بود

13910514000548_PhotoA

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: کسانیکه در اروپا و آمریکا زندگی کرده اند و با ادبیات ذلت آمیز آنجا مسائل خود را پیش برده اند امروز می گویند هر توافقی بهتر است که ما آن را نمی پذیریم و اگر انجام شود مشروع نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر، نماینده مشهد و کلات درگفت و گو با “نماینده” در خصوص شعار “هر توافقی بهتر از هیچ توافقی” اظهار داشت: وزات امور خارجه در یک فضای کاملا بسته ای مسائل مذاکرات هسته ای را پیش می برد و آنچه را که ما امروز مشاهده می کنیم اینست که وزارت امور خارجه ما متاسفانه به این راضی شده است که هر توافقی را با طرف مقابل غربی داشته باشد زیرا در توافقات هیچ برگ برنده ای عایدشان نشده است.

وی ادامه داد: طرح چنین شعارهایی برای اینست که نشان دهند ما بالاخره توافق کردیم و حال اینکه هر توافقی از ابتدا مدنظر ما نبوده است.

این نماینده مردم مشهد و کلات خاطرنشان کرد: ما توافقات ذلیلانه را در طول این سال ها نپذیرفته ایم و امروز که آنها می خواهند با یک قوت بیشتری وارد این صحنه شوند، ما نمایندگان ملت و نیز مردم ایران راضی به هر توافقی نیستیم و اگر”هرگونه”توافقی با طرف غربی بسته شوند، مردم حتما به آن عکس العمل شدیدی نشان می دهند.

این عضو کمیسیون فرهنگی در ادامه افزود: پذیرش هر نوع توافقی با غرب در موضوعات هسته ای نشانه اوج ذلت وارده بر وزارت خارجه و نیز بر کسانیکه گفتمان و ادبیات انقلاب اسلامی را اساسا نه درک کرده اند و نه در آن حضور داشته اند، کسانی که امروز این ادبیات را مطرح می کنند دفاع مقدس و انقلاب را یک روز هم از نزدیک درک نکرده اند.

پژمانفر تاکید کرد: کسانیکه در اروپا و آمریکا زندگی  کرده اند و با ادبیات ذلت آمیزآنجا مسائل خود را پیش برده اند امروز می گویند هر توافقی بهتر است که ما آن را نمی پذیریم و اگر انجام شود مشروع نخواهد بود.