شناسه خبر: ۱۰۹۲
بازدید: ۵۲۲
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۳۰ مهر ۱۳۹۳

آیت‌الله مهدوی‌کنی همچون دژی مستحکم در برابر مسائل انحرافی ایستاد

آیت ا... مهدوی کنی2

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی به عنوان یکی از استوانه‌های انقلاب اسلامی همچون دژی مستحکم در برابر مسائل انحرافی ایستاد.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی از شخصیت‌های بزرگواری بودند که در طول عمر شریف خود چه قبل و چه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نقش‌های حساس و بزرگی را ایفا کردند.

وی ادامه داد: این عالم وارسته به عنوان یکی از استوانه‌های انقلاب اسلامی همچون دژی مستحکم در برابر مسائل انحرافی و هجمه‌هایی که علیه انقلاب صورت می‌گرفت، پایداری و ایستادگی کرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فعالیت‌های مبارزاتی ایشان در زمان رژیم پهلوی بسیار بارز و برجسته بود، تاکید کرد: انقلاب اسلامی فعالیت‌ها و اقدامات مبارزاتی آیت‌الله مهدوی کنی را فراموش نمی‌کند زیرا این شخصیت بی‌نظیر با تقوا و ایمان قلبی خود همواره توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.

*پذیرش مسئولیت خبرگان رهبری به دلیل احساس تکلیف

حجت‌الاسلام پژمانفر یادآور شد: آیت‌الله مهدوی‌کنی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مسئولیت وزارت کشور، نخست وزیری، رئیس کمیته‌های انقلاب اسلامی، ریاست مجلس خبرگان رهبری را برعهده داشت و براساس احساس تکلیف و انجام وظیفه شرعی، مسئولیت خبرگان رهبری را پذیرفتند.

وی با تاکید بر فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و علمی آیت‌الله مهدوی کنی، عنوان کرد: ایشان با فعالیت در مجامع علمی و سیاسی و فرهنگی حضور پررنگی داشت و معمولا در این جلسات مسئله بررسی حکومت اسلامی مورد توجه قرار می‌گرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: تاسیس جامعه روحانیت مبارز تهران و تهیه اساسنامه مبارزاتی و دینی بخشی از فعالیت‌های مهم و اثرگذار ایشان در طول انقلاب اسلامی بوده است.