شناسه خبر: ۵۶۲۳
بازدید: ۴۳۲
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۲۳ مهر ۱۳۹۶

آمریکا از ابتدا هم قابل اعتماد نبود/ دولت فعالیت‌های هسته‌ای را به سرعت از سر بگیرد

نصراله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات، با اشاره به اظهارات ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درباره برجام و ایران، اظهار داشت: از ابتدا هم به هیچ کدام از صحبت‌های آمریکایی‌ها نمی‌شد اعتماد کرد، آنان برای منافع خودشان برنامه‌ای دقیق دارند و واقعاً ساده‌انگاری است که عده‌ای الان مطرح می‌کنند این رئیس‌جمهور آمریکا با رئیس‌جمهور قبلی این کشور متفاوت بازی می‌کردند و اگر همان قبلی بود، شرایط ایران بهتر می‌شد.

وی با بیان اینکه اینگونه اظهارات ساده‌انگاری و نگاه غیرکارشناسی است، افزود: اتفاقاً آمریکایی‌ها امروز در مسیر رسیدن به اهدافشان تمام تلاششان را می‌کنند، یک روز آمدند پشت میز مذاکره علیرغم اینکه از اول هم معلوم بود ما پای میز مذاکره برویم چیزی نصیبمان نمی‌شود اما باز هم عده‌ای در داخل تهمت می‌زدند برخی کاسب تحریم در کشور هستند و به آنها هجمه آوردند.

پژمان‌فر تأکید کرد:‌ موضوع بعدی این بود که اگر قرار است در راستای اجرای برجام اقدامی انجام دهیم باید اقدامات ما و طرف مقابل همزمان با یکدیگر باشد ما امروز اقدامات متعددی را انجام دادیم بدون اینکه طرف مقابل به یک تعهدش عمل کرده باشد.

نماینده مشهد در مجلس گفت: ما به تعهداتمان عمل کردیم اما آنان به تعهداتشان عمل نکردند، طبیعتاً سناریوی بعدی دبه کردن است آن هم با همین نقشی که امروز ترامپ بازی می‌کند یعنی خودشان را به دیوانگی می‌زنند و می‌گویند ما توافق گذشته را قبول نداریم،‌ بنابر این اگر می‌خواهیم توافق پا برجا بماند باید شرایط فرق کند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:‌ آنان در برجام صنعت هسته‌ای ما را که تعطیل کردند و امروز به دنبال آن هستند که یک قدم جلوتر بیایند و در باب مسائل دیگر به مذاکره بپردازند، می‌خواهند بگویند رئیس‌جمهور آمریکا تغییر کرده و او هم به تعهدات گذشته پایبند نیست و می‌خواهد قدم دیگری بردارد.

پژمان‌فر با بیان اینکه مسئله اصلاً نه تنها قابل مذاکره جدید نیست بلکه تعیین تکلیف شده است، تصریح کرد: طبق تعهداتی که در برجام داده‌ایم، به محض اینکه طرف مقابل نقض عهد کرد، ما باید عکس‌العمل می‌دادیم و عمل به تعهدات خودمان را متوقف می‌کردیم،‌ امروز آمده‌ایم به تمامی تعهداتمان عمل کردیم و گزارشات آژانس هم بر این نکته تأکید دارد که ایران به تمامی تعهداتش عمل کرده است.

نماینده مشهد در مجلس یادآور شد: برجام تمام شده و توافق هسته‌ای سندی بود که طرف مقابل غیر تعهد‌آمیز آن را نقض کرده است، امروز باید دولت با جدیت وظیفه‌ای را که قانون برای آنان مشخص کرده یعنی راه‌اندازی فعالیت‌های هسته‌ای را به سرعت از سر بگیرد.

پژمان‌فر در پایان خاطرنشان کرد:‌ دولتمردان زمان امضای برجام گفتند در کمتر از ۶ ساعت می‌توانیم به شرایط قبل از برجام برگردیم، امروز باید به مردم نشان دهند که در آن حرفی که زدند صادق بودند و رُل بازی نکردند و دروغ به مردم نگفتند./

انتهای پیام